Sąd Najwyższy (Tribunal de Grande Instance) w Paryżu odrzucił sądowy zakaz zmiany regulaminu Formuły 1 na sezon 2010 przez FIA, o który wnioskował zespół Ferrari.
Organ sprawiedliwości we Francji tym samym zaprzepaścił ostatnią deskę ratunku dla wprowadzenia kontrowersyjnego dobrowolnego limitu budżetu, wynoszącego 40 milionów Funtów, umożliwiającego zespołom, które się mu poddały większą swobodę techniczną przy projektowaniu nowych bolidów.Decyzja Sądu podtrzymuje także ostateczny termin złożenia wniosków umożliwiających starty w sezonie 2010, który wyznaczony jest na 29 maja 2009.
Zespół Ferrari, który najgłośniej protestuje przeciwko nowym zasadom ogłoszonym pod koniec ubiegłego miesiąca przez FIA, próbował przed sądem udowodnić, że FIA złamała prawo zespołów do veta w sprawie decyzji związanych z technicznym aspektem F1.
FIA uargumentowało jednak, że veto nie było ważne i że Ferrari nie wykorzystało możliwości jego użycia.
Postanowienie sądu przybliża możliwość prawdziwiej rewolucji w F1 jeżeli chodzi o debiut nowych zespołów. Oprócz wymienianych w ostatnim czasie takich stajni jak: Prodrive, Lola, iSport, czy USF1 na debiut w nowej, tańszej F1 liczy zdecydowanie więcej chętnych.
20.05.2009 14:15
0
To koniec Formuły 1 jaką znamy....
20.05.2009 14:17
0
Ciekawe co na to Ferrari i inne zbuntowane zespoły?
20.05.2009 14:17
0
No i bardzo dobrze! Chłopcom z ferrari się w dupach poprzewracało i myśleli, że są pępkiem świata...
20.05.2009 14:18
0
No to koniec F1.
20.05.2009 14:21
0
Oglądajcie uważnie wszystkie wyścigi bo będziecie mieli o czym opowiadać dzieciom i wnukom, bo one nie będą wiedzieć co to Formuła 1 i co to Ferrari...
20.05.2009 14:25
0
@diesirae. fia też tak myśli. I tak działa. Tylko kto tu jest dla kogo? fia dla f1, czy odwrotnie? Coś czuję, że przyjdzie się przerzucić na bierki w przyszłym sezonie...
20.05.2009 14:28
0
Trzeba będzie znaleźć coś nowego w następnym sezonie jak tak dalej pójdzie, niby przyjdą nowe zespoły, ale co to za zespół bez historii. Mistrzostwo wygra Force India, a druga będzie Lola tylko kogo to będzie obchodziło..
20.05.2009 14:29
0
O LOSIE!!!!!
20.05.2009 14:33
0
Formula 1 - Lite version - nadchodzi
20.05.2009 14:35
0
Ferrari pomogło FIA. Zamiast działać w porozumieniu z innymi zespołami woleli załtwić sprawę wna swój sposób.
20.05.2009 14:36
0
7. Zaraza -"Mistrzostwo wygra Force India, a druga będzie Lola tylko kogo to będzie obchodziło.." - dokładnie !!! jak takie potęgi zostaną to to coś powinno zmienić nazwę na F- 0,0001 :(
20.05.2009 14:37
0
no ale o co Wam chodzi... Ferrari (a właściwie to FIAT) narazie grozi.. i tylko grozi. Uważam, że piękno tego sportu (f1) polega też na tym, że pojawiają się nowe teamy. Ferrari to ikona i wątpię żeby się wycofali. Gdybym miał wybirerać, też wolałbym żeby zostali. Ale nie mówmy o końcu F1, bo obrażamy ten sport. Ferrari jest wielkie, ale F1 to coś dużo więcej niż Ferrari...
20.05.2009 14:38
0
@Zaraza. Dokładnie ! Tyle że nie Force India a Mclaren Mercedes bo oni raczej zgłoszą uczestnictwo w następnym sezonie. Moim zdaniem Ferrari powinno wraz z innymi zespołami zbojkotować wyścigi w tym sezonie tak żeby Max i Berni odczuli to po swoich kieszeniach wtedy pewnie by się ugięli.
20.05.2009 14:41
0
Szkoda, to już nie będzie tak elitarny sport, brakować będzie ekskluzywności. dziwię się, czemu na siłę przyciągają zespoły jak Lola itp, przecież jest F2... jak można dyktować teamom, ile mają wydawać? To ich kasa, a nie FIA.
20.05.2009 14:49
0
F1 bez Ferrari to już niestety nie będzie F1...
20.05.2009 14:53
0
to juz jest koniec f1. moze ferrari i inne teamy stworza oddzielna serie ktora bedzie lepsza od serii starych pierdzieli ecclestona i mosleya. dla mnie bez ferrari prawdziwej legendy to juz nie bedzie to. w sezonie 2010 nie ogladam zadnego wyscigu jak wycofia sie najlepsze teamy.
20.05.2009 15:00
0
i tak wszyscy zostaną w sezonie 2010. Ferrari i spółka tak samo. Będzie im to nie na rękę ale zostaną. Dojdzie tylko parę nowych zespołów, które będą walczyć o jak najlepszą pozycje w ostatnich liniach. Ferrari, Mclaren i BMW wrócą za rok do czołówki a Brawn będzie walczyć regularnie o punkty. Takie jest moje zdanie. Pozdro
20.05.2009 15:02
0
idzie nowe .nawet hanka mostowiak ma przestać jeżdzić po pijaku
20.05.2009 15:03
0
To koniec F1. Teraz na miejscu zespołów podjął bym bunt i nie zgłosił się do mistrzostw w 2010 roku
20.05.2009 15:04
0
jeśli te przepisy wejdą w życie, możemy mieć w jednym wyścigu 2 składy: f1A i f1B. f1A będzie objeżdzać f1B albo odwrotnie. wg fia konstruowanie z ograniczeniem osiągów ma dać taki sam bolid jak konstruowanie z ograniczeniem kasy. może się ktoś zna i się wypowie - jak to policzyć? jakie różnice w osiągach są akceptowalne a jakie się okażą w rzeczywistości. 2s na okrążeniu, a może 10s na okrązeniu?
20.05.2009 15:05
0
A gdzie bedzie Massa będzie jezdził ? W Lola, Prodrive czy jakis innym zespole
20.05.2009 15:06
0
jeszcze w 2006 r zespoły takie jak Maclaren ,Toyota i Honda wydawały po prawie 400mln dol i tu nagle do 40 mają zejść,paranoja!
20.05.2009 15:06
0
Gadajcie bajki...F1 bez Ferrari to będzie F1 idealne,dobrze by było żeby jeszcze odeszło BMW,Renault i może Williams wtedy przyjdzie Lola,USF1,Prodrive i Campos Racing
20.05.2009 15:21
0
No to pozostaje tylko powiedzieć ,,żegnaj Formuło1" Miło było oglądać ten sport przez tyle lat, ale po odejściu Ferrari oglądanie dłużej F1 nie będzie miało sensu. Dziadek chciał nowe zespoły to będzie je miał. Tyle tego szajsu się teraz pcha do tego sportu, że niedługo aleje serwisową trzeba będzie przebudować
20.05.2009 15:21
0
Campos Racing to wyścigi camperami? To jest jazda! Apropo tematu: skoro FIA twierdziła, że będzie apelować w przypadku przegranej, to może Ferrari też tak zrobi. I wynajmie lepszych prawników.
20.05.2009 15:31
0
przecież miały być dwie serie F1 i F2 - no to niech tak zrobią....
20.05.2009 15:37
0
Fantastycznie... czyli co największe koncerny mają zwolnić i wywalić na ulice setki pracowników, tak? Co kogo obchodzi ile zespoły wydają, to ich sprawa, maja to wydaja... Mam nadzieje że wiele zespołów wycofa sie z F1 i oglądalność a także zainteresowanie tym sportem pokaźnie zmaleje, a dziadki dotkliwie odczują to w swojej kieszeni!! PARANOJA!!
20.05.2009 15:51
0
Boze. Przeciez my chccemy tylko emocji zwiazanych z ogladaniem F1. przeciez to zbrodnia. po prostu sie scigajcie - blagam!!!
20.05.2009 15:53
0
tak teraz to bedzie super jak stana wszystkie zespoly na starcie do wyscigu gosciu na pp bedzie widzial tyl bolidu ostatniego pysznie bedzie
20.05.2009 15:57
0
tak a dziadki niech obetna zarobki jak ciecia to ciecia, racja chyba trza zaczac ogladac moto gp lub wyscigi slimakow
20.05.2009 16:02
0
Max i Bernie chcą wymienic "małpki" w swoim cyrku! Pytanie tylko czy ktoś je będzie chciał oglądać.Kto wie może jesteśmy świadkami upadku F1.Wkurzyć się można
20.05.2009 16:07
0
tyle sie o tych budzetach mowi, a ja nawet nie orientuje sie jakie teraz sa. napisze ktos jaki budzet ma teraz np ferrari, mclaren, redbul i force india?
20.05.2009 16:08
0
12. diesirae: "Ferrari jest wielkie, ale F1 to coś dużo więcej niż Ferrari...". i tu się właśnie mylisz. Marka Ferrari jest wielokrotnie cenniejsza od f1. Bo jak nie f1 to będzie inna formuła, a jak nie ferrari to... Zastanówmy się dlaczego FIAT tak bronił/i markę Ferrari przed jakąkolwiek interwencją zewnętrznego kapitału. Powiem Ci z mojego punktu widzenia, ja będę oglądał to gdzie będzie jeździć Ferrari, mam w nosie Roberta i tylko z jego powodu nie będę oglądał resztek jaką bedzie f1, chociaż byłoby mi bardzo miło jakby jeździł dla tego zespołu. Zapewne takie same zdanie maja kibice Mclarena i innych zespołów w stosunku do nich.
20.05.2009 16:18
0
@gandalf_white - gdzies czytalem ze wyliczono taroznice i ma ona wynosic 3s na korzysc ograniczonych budzetow... Tak sobie mysle i dochodze do wniosku ze nie bardzo mnie to wszystko rusza, F1 to juz i tak nie ta F1 sprzed paru lat tylko jakis szajs a jak wycofaja sie takie teamy jak ferrar bmw renault toyota i rbr, a wejda jakies biedaki to bedzie po prostu g*wno a nie F1, tylko nazwa pozostanie ta sama... Nie bedzie prestizu bo wszystko bedzie super tanie nie bedzie emocji bo w sumie wiekszosci pewnie wisi kto bedzie wygrywal wszystkie te iSporty Prodrive-y to jeden pies jedynie lola cos znaczy... a na dokladke wszystko bedzie super ekologiczne, dojdzie do tego ze ten szajs bedzie sobie ogladal ecclestone ze swoim kumplem maxiem zboczencem... Juz wole ogladac inne serie byle byly tam takie teamy jak Ferrari BMW czy Renault... a najbardzije smieszy mnie McLaren, za te kłamstwa siedza teraz cicho i sie boja odezwac, udaja ze ograniczone budzety im pasuja hehe, zalosni są ale coz tak to juz bywa, ale nie ma sie co przejmowac walka FI z iSportem o dojchanie do mety to beda zarąbiste emocje.
20.05.2009 16:33
0
ORGANIZUJE ZAMACH NA DZIADÓW NA OBALENIE ICH WŁADZY KTO SIĘ PRZYŁĄCZA???
20.05.2009 16:34
0
Sorry, ale gadacie jak bojownicy jihadu, z tym że nie Allah jest tu bogiem, lecz Ferrari. Zgadzam się, że Ferrari to wielki zespół i że przez wiele lat dostarczyli dużo emocji i na pewno szkoda by było się z nimi rozstać. Ale powiedzcie, co takiego mają, co uzależnia od nich F1? Nazwę? Moim zdaniem, jeśli chodzi o względy PR-owe, to bardziej Ferrari jest uzależnione od F1, niż na odwrót. To dzięki F1 ich sportowe samochody kojarzą się z luksusem i przepychem. Oprócz tego, że Bernie nie będzie miał dobrego PR-owego towaru na sprzedaż ( i vice versa), bez Ferrari nie zmieni się wiele w przebiegu samych wyścigów. Co prawda walczyli o najwyższe lokaty, ale gdyby zniknęli, ktoś tak czy inaczej wskoczyłby na ich miejsce. To samo zresztą dotyczy i McLarena, i BMW, i Renault, Wiliamsa, Brawna i całej reszty. Nikt nie jest niezastąpiony. Jeśli już mamy mówić o tym, że w F1 czegoś by ubyło, to mówmy w uogólnieniu, a nie odnośnie jednego teamu, bo jeden team, nawet taki jak Ferrari, nie znaczy wiele. Załóżmy, że znikłyby wszystkie zespoły Fabryczne. Wtedy można mówić o tym, że w F1 czegoś by zabrakło, bo prywaciarze raczej nie zdołają utrzymać wyścigu technologicznego na wysokim poziomie.
20.05.2009 16:54
0
Zobaczycie, to ostatni sezon F1:((( Nawet jeśli zostaje mclaren czy brawn, to kto będzie chciał tam jeżdzić? Tylko będą czekać na ciekawe oferty z GP2...
20.05.2009 17:07
0
Gadacie głupoty, że F1 umiera. Lepiej, żeby ktoś jeździł a nie w ogóle. Patrząc na budżet niech ferrari się dostosuje i nie będzie podziału na dwie grupy. Ale oni są bogatsi i nie mogą tego przeboleć. Jakby budżet zespołów nie został ograniczony jeździły by 4 teamy na krzyż i co to by miało z F1 wspólnego? Nic
20.05.2009 17:23
0
38. A co daje ograniczenie budżetu? Gadanie głupot, że ograniczenie jest potrzebne, bo bankrutują zespoły jest bezsensu co to da? Przecież teraz biedniejsze zespoły nie muszą wydawać tyle co Ferrari mogą wydać mniej. A Ferrari nie chodzi o samo ograniczenie budżetowe tylko o to, że zespoły, które się zmieszczą w budżecie będą miały większą swobodę techniczną od tych co się nie zmieszczą.
20.05.2009 17:30
0
hehe... No zobaczymy, czy "wielkie" Ferrari dotrzyma słowa i odejdzie z F1. Szczerze mówiąc powątpiewam w to...
20.05.2009 17:36
0
porażka- jak można tak niszczyć F1??
20.05.2009 17:38
0
40. Za to Mcl już się wystraszył i nie odejdzie.
20.05.2009 18:31
0
nie dosyć, że nie będą mistrzami w tym roku to już od przyszłego roku nie będzie czerwonego bolidu na torze F1.
20.05.2009 18:32
0
Master666 no to zobaczysz, ciekawe kto wtedy będzie oglądał transmisje?
20.05.2009 18:33
0
Nie oszukujmy się, jeżeli Ferrari odejdzie (inne zespoły zostaną pomimo narzekań), to włoski zespół wyjdzie na tym najgorzej.
20.05.2009 18:40
0
wiesz co Ciebie to nic nie obchodzi, ale inni może lubią Ferrari
20.05.2009 18:52
0
aantonwiosna07 ja się przyłączam zwolnic Max'a Mosley'a to on tak załatwił ekipę z Maranello.
20.05.2009 18:55
0
Zniknięcie Ferrari z F1 będzie tak samo bolesne jak zniknięcie Subaru World Rally Team z WRC. Z tym że oni z innego powodu. WRC jakoś sobie radzi bez swojej ikony, ale jak będzie z F1...
20.05.2009 18:57
0
sivshy czy Ty wiesz co Ty piszesz NIKT NIE ZASTĄPI FERRARI fan massy Massa zakończy karierę, zobaczysz też go lubię i szkoda go będzie i Kimiego
20.05.2009 19:06
0
zeby tylko zespoly podtrzymaly to co mowia ze sie nie zglosza do startow na przyszly rok i te stare dziady bede mialy fige z makiem, a zespoly ktore odejda zorganizuja swoja serie :D
20.05.2009 19:09
0
no masz racja Felipe i Kimi będą się ścigać razem tylko nie w F1.
20.05.2009 19:11
0
Gogadają się.!Narazie pręzą moskóły i dmuchają w balonik ktory pęknie 29 maja jak bańka mydlana.Nie zgadzam się z opinjami ze bez Ferrari i zespołów fabrycznych będzie to samo i ze nikt nie jest niezastąpiony.Chociaż nie jestem funem Ferrari ,ale nie ma F1 bez Ferrari, a Ferrari bez F1. Zastanawia mnie jedno dlaczego FIA i FOM dopiero teraz dostrzegła fakt ze astronomiczne budzety zespolów F1mogą doprowadzić do ich upadku i nie reagowała w zarodku tylko dalej parła w koszty w jakimś sensie nadając trend i pozwolenie na coraz to bardziej gigantyczne budzety.Nie jest winą zespolów takich jak Honda czy Toyota ze poszły w tym kierunku i pociągneli za sobą innych.A teraz nagle zmusza się zespoly do radykalnego zwrotu o 180 stopni nie patrząc na to ze mają podpisane reklamy i kierunek rozwoju opartym na takich a nie innych budzetach,których nie da się tak sobie odstawić na bok,więc nie dziwję sie ze wolą odejść i zostawić to wszystko w cholerę.Tak czy inaczej tak jak pisałem wcześniej myślę ze Max się opamieta i razem z Bernim ustąpią chociaż napewno jakaś kwota budzetu max.zostanie przez nich osiągnieta która byłaby na dłuższą metę korzystna dla tego sportu
20.05.2009 19:29
0
Ile tu obrońców wspaniałego Ferrari krzywdzonego przez FIA... A o tym, że kilka (kilkanaście?) lat temu zespoły F1 były bliskie stworzenia nowej serii wyścigowej niezależnej od FIA i że to właśnie wspaniałe Ferrari za ŁAPÓWKĘ od FIA wyłamało się i zniweczyło te plany to już nikt nie pamięta? Czy może raczej ci najbardziej oddani fani oglądają F1 od wczoraj i nie uznają za konieczne poznanie choćby trochę historii?
20.05.2009 19:37
0
53. A jak za komuny było, a teraz ludzie mówią, że buło dobrze i co ciekawe nawet ci starsi co powinni to pamiętać? To jest już historia nie ma co do niej wracać ważne jest teraz.
20.05.2009 19:50
0
Piotre_k a FIA debile, ze dali łapówkę
20.05.2009 20:28
0
Tuszę, że za kilka lat podobnie będziesz obiektywny w stosunku do McLaren'a.
20.05.2009 21:47
0
Jeszcze pare lat to bedziemy mogli wszyscy startowac, bo dopuszcz samochody seryjne wszystkich marek,byle tylko kasa wplywala do federacji
21.05.2009 02:33
0
Ten Trybunał to zwykła granda! -"Tribunal de Grande Instance"
21.05.2009 05:33
0
54. Polak477: jeśli do historii nie ma co wracać, to w czym niby wyraża się przewaga Ferrari w stosunku do takiego np. iSport? 55. Ferrari60: gratuluję komentarza na poziomie, respect...
21.05.2009 10:15
0
Kolejny raz przychodzi mi ponarzekać na FIA. Po co ten limit? Czy po to abyśmy znów oglądali Lolę tracącą po 5 sek. na okrążeniu jak w 1997 a w zamian zniknęły czerwone bolidy Ferrari? Jest źle, jest beznadziejnie...
21.05.2009 10:48
0
@jawiemwszystko chyba po 11-12 sekund. Mam tę sesję. A co do Ferrari to moim zdaniem nie odejdzie.
21.05.2009 11:10
0
A tak z innej beczki, to zbanowali treningi na Justin.tv :-( teraz tylko live timing pozostał :-(
21.05.2009 11:13
0
@Luzman7 potwierdzam tę informację.
21.05.2009 13:58
0
Niech odejdą. bmw,toyota,redbul.Kto to jest?Jeszcze nie tak dawno nie było ich w f1 i szybko o nich zapomnimy.Szkoda mi tylko ferrari bo bez nich to już faktycznie nie będzie to..
21.05.2009 14:28
0
pjc - a ja nie mam, więc tak z pamięci podałem, a tu proszę - mam sklerozę :P
21.05.2009 15:27
0
Nie no bez przesady- to był 1997rok. Kto by to pamiętał. Pozdrawiam:)
22.05.2009 15:40
0
Takiego werdyktu można było się spodziewać. Przeważnie takie pozwy kończą się fiaskiem, tym bardziej, że jest to wbrew FIA, a więc bossów motorsportu samochodowego.
01.02.2010 19:39
0
Kolejny (chyba już piąty) Red Bull RB05 :)
02.02.2010 00:48
0
Ciekawe, ciekawe takiego noska jeszcze nie widziałem. Williams ma jedną wadę, beznadziejne malowanie!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się